Seminaras "Ekoproduktų mažmena ir marketingas" su Margreet Westerhuis iš D. Britanijos

Parduotuvės Whole Foods Market šviežių vaisių zona

Š.m. birželio 29 d. Lietuvoje lankėsi nepriklausoma konsultantė Margreet Westerhuis iš D. Britanijos ir dalinosi savo patirtimi, įgyta dirbant  ekologiškų ir natūralių produktų parduotuvių tinkluose Fresh&Wild ir Whole Foods Market, su ekologiškų ir natūralių produktų parduotuvių, prekybos tinklų, didmenininkų ir gamintojų atstovais iš visų Pabaltijo šalių.

Dar prieš penkerius  metus mažų, jaukių ir prekiaujančių išskirtiniais produktais  parduotuvėlių nė su žiburiu negalėjai rasti net sostinėje. Sveikų, natūralių, ekologiškų, aplinkai draugiškesnių ir vietinių produktų pasirinkimas buvo skurdus ir prekybos tinkluose.

Per pora metų ekologiškų ir natūralių produktų parduotuvių pridygo kaip grybų po lietaus. Ekologiškų produktų pardavimai auga net ir per krizę.  Akivaizdu – jei ne krizė, augimas būtų dar didesnis. Kita vertus, sunki ekonominė situacija padeda žmonėms išgryninti savo poreikius. Daugelis nusprendžia atsisakyti beprasmės prabangos, verčiau pasirūpina savo sveikata ir švaria aplinka. Dabar ekologišką ir natūralų maistą pirkėjams siūlo ir prekybos centrai. Atsirado internetinių maisto parduotuvių, kurios pristato produktus tiesiai į namus. Didžiuosiuose miestuose kasdien galima apsipirkti mobiliuose ūkininkų turgeliuose.

Konkurencija šioje srityje vis didesnė. Dabar jau nebeužtenka atsidaryti parduotuvėlę su „eko“ iškaba ir tikėtis, jog vien dėl to žodelyčio plūs visi ekologiško gyvenimo būdo fanai.  Prekybos centrai trauks pirkėjus mažesnėmis kainomis, todėl mažieji turi kurti neįprastą apsipirkimo patirtį, suteikti žinių ir nuolat tobulinti asortimentą.

Neteisingai, netinkamoje vietoje ar netinkamu laiku pateikta gera prekė gali nesudominti, o kartais ir atbaidyti netgi didžiausius ekologiškumo fanatikus. Būtina gerai išmanyti visus mažmenos ir ekologiškų produktų rinkos niuansus, nuolat mokytis ir ieškoti įkvėpimo bei dėmesingai eksperimentuoti su naujomis idėjomis. Siekdama suteikti žinių ir įkvėpimo, GYVA.LT komanda pakvietė į Lietuvą nepriklausomą konsultantę Margreet Westerhuis iš D. Britanijos, kuri pasidalino savo patirtimi ir žiniomis, įgytomis dirbant didžiausiame ir sėkmingiausiame ekoparduotuvių tinkle Fresh&Wild ir Whole Foods Market.

Seminare diskutavome šiais klausimais:

  • Ekologiškų ir natūralių produktų rinka D. Britanijoje.
  • Įdomiausios mažmenos inovacijos.
  • Parduotuvės dizainas ir malonios aplinkos kūrimas.
  • Asortimento formavimas ir pateikimas.
  • Naujų produktų įvedimas.
  • Kainodara ir konkurentų analizė.
  • Kaip išsaugoti verslą ekonominio sunkmečio metu.
  • Santykiai su tiekėjais, rūpinimasis darbuotojais ir motyvacinė sistema.
  • Vertybės, standartai ir etika. Vidinė komunikacija ir marketingas.
  • Kaip užtikrinti klientų lojalumą.
  • Bendradarbiavimas su vietinėmis bendruomenėmis, NVO ir labdaros organizacijomis.  
  • "Guerrilla" marketingas ir darbas su žiniasklaida
  • Kiti dalyvius dominantys klausimai susiję su ekologiškų ir natūralių produktų mažmena ir marketingu.

Trumpa seminaro ataskaita bus publikuota vėliau. Dėl išsamios seminaro medžiagos kreipkitės e-paštu: indre@gyva.lt


| Projektai |

Nuotraukų galerija


| atgal | į viršų | spausdinti |