Daugėja diskusijų geriamo vandens tema

Geriamo vandens fontanėliai MIT universitete, JAV.
Nomedos Urbonienės fotografija.

Akcija „Nepirkime vandens plastikiniuose buteliuose“ suaktyvino visuomenėje diskusijas apie vandenį, ir žiniasklaidoje daugėja straipsnių apie įvairius šios temos aspektus. GYVA.LT komentaras apie žiniasklaidoje rugsėjį pasirodžiusius straipsnius vandens tema.

2010 m. rugsėjo 18 d. portalas lrytas.lt publikavo Monikos Bončkutės straipsnį „Vanduo plastiko buteliukuose – gudriausias visų laikų reklamos triukas“.

M.Bončkutė skatina prisiminti, kad nuo seno stiklinė vandens įvairiuose pasaulio kraštuose buvo svetingumo ženklas. Į Lietuvos kaimą užklydęs pakeleivis sodyboje šalia šulinio rasdavo puodelį vandeniui. Kaipgi atsitiko, kad ši svetur tebepuoselėjama tradicija mūsų šalyje visiškai užmiršta? Pamėginkite Vilniaus kavinėse ir restoranuose paprašyti vandens iš čiaupo... Autorė straipsnyje mini vos pora išimčių – kavinės „Jalta“ ir „Rene“, kurios nemokamai tiekia savo svečiams čiaupo vandenį grafine.

JAV gyvenanti žurnalistė lygina vandens vartojimo kultūrą Amerikoje ir Lietuvoje, kol kas pastarosios nenaudai. Deja, Vilniuje nerasime geriamojo vandens fontanėlių, įprastų Romoje, Paryžiuje, Čikagoje ar San Franciske. Autorė surinko įdomių faktų apie plastiko kenksmingumą sveikatai bei žalą aplinkai, tačiau svarbiausia straipsnio mintis yra ta, kad fasuoto vandens vartotojai tapo itin sėkmingo marketingo aukomis. Ši lrytas.lt publikacija yra bene išsamiausias pastarojo meto straipsnis apie vandenį plastikiniuose buteliuose ir galimas alternatyvas.

Kaip lėtai vilniečiai vaduojasi iš senų įpročių, nagrinėja 2010 m. rugsėjo 18 d. „Lietuvos ryto“  priedo „Sostinė“ straipsnis „Kas užsimojo keisti vilniečių įpročius?“

Jo autorius Arūnas Dumalakas praneša, kad 883 Vilniaus daugiabučiuose pasirodė GYVA.LT plakatai, raginantys nepirkti vandens plastikiniuose buteliuose. Žurnalistas taip pat paprašė prekybos tinklo „Maxima“ viešųjų ryšių atstovės R. Saulytės pakomentuoti GYVA.LT siūlymą prekybos centruose įrengti geriamojo vandens aparatus. „Maxima“ atstovė neatmeta šios idėjos, tačiau baiminasi, ar aplink tokį aparatą netelkšos balos.

Straipsnio autorius taipogi pastebėjo, kad nors GYVA.LT akciją palaiko Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija, sostinės kavinės bei restoranai neskuba tiekti savo svečiams vandens iš čiaupo tikriausiai baimindamiesi netekti pelno iš vandens plastikiniuose buteliuose prekybos.

A.Dumalako kalbinti vilniečiai išreiškė įvairių nuomonių apie daugiabučiuose pasirodžius akcijos plakatus. Vieni be jokių akcijų ir plakatų vartoja vandenį iš čiaupo, kiti abejoja tokio vandens kokybe. Nepasitikėjimas vandeniu iš čiaupo vis dar tebėra didelis. Straipsnyje taip pat yra cituojama neigiama GYVA.LT  nuomonė apie Vilniaus mero iniciatyvą karščių metu dalinti vilniečiams vandenį iš plastiko butelių.

Mes manome, kad naivu tikėtis, kad tiek metų puoselėjus vandens iš čiaupo baubą ir formavus netikusį įprotį vartoti fasuotą vandenį, situacija pasikeis per dieną. Reikia įdėti labai daug pastagų, kad situacija iš esmės pasikeistų. Reikia daugiau šviečiamųjų straipsnių; daugiau informacijos apie geros praktikos pavyzdžius; daugiau mokymų kavinėms ir restoranams; daugiau aplinkai draugiškesnio gyvenimo būdo pamokėlių mokyklose ir organizacijose; reikia ir miestų merų iniciatyvos pastatyti geriamo vandens fontanėlius bei prekybos tinklų tvirto apsisprendimo puoselėti aplinkai draugiškesnę vandens vartojimo kultūrą.

Komentuoti

GYVA.LT komanda


| naujienų archyvas |
| atgal | į viršų | spausdinti |